♥ Unpopular Opinions Book Tag ♥


Bloga mam od roku, ale w sumie 'opiekuje się' nim dopiero od lipca (taka ciekawostka). Pomyślałam, że może nadal nie znacie mnie zbyt dobrze, więc taki TAG dobrze tu będzie pasował. 
Po przeczytaniu go będziecie się zastanawiać czy na pewno mnie lubicie, ale przejdźmy do pytań! :) 

SPOJLER W PYTANIU 3 ! Dla tych, którzy są w trakcie czytania Igrzysk Śmierci!

1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz. 

Ostatnio bardzo popularne stały się książki Johna Greena. Choć wiem, że wiele osób lubi jego twórczość, do mnie ona nie przemawia. Przeczytałam "Will Grayson, Will Grayson" i była to totalna porażka. Wiedziałam, że autor napisał te powieść z kim innym w duecie, więc postanowiłam dać Greenowi jeszcze jedną szanse. Jednak "Papierowe miasta" także był bardzo średnie. Podsumowując. Nie lubię książek autorstwa Johna Greena. 


 2. Popularna seria książek, której każdy nienawidzi, ale ty ją kochasz. 

Przyznam iż musiałam się trochę zastanowić nad tym pytaniem. 
Jednak wiem, że wiele osób krytykuje trylogie "Niezgodna" Veronici Roth. Może nie jest to jakaś moja TOP ulubiona seria, ale uważam, że jest naprawdę fajna i można się w nią wkręcić. 


3. Trójkąt miłosny, w którym główna bohaterka/bohater według Ciebie, wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.

Tu jest spojler dla tych, którzy są w trakcie czytania Igrzysk Śmierci. 
Tak ja byłam za Gale'm! Moim zdaniem byłby o wiele lepszym partnerem dla Katniss. Od początku nie lubiłam Peety. Przyznam, chwilami imponował mi w pierwszym tomie, ale na tym koniec. Wcześniej uważałam, że mi to obojętne którego wybierze, jednak kiedy Katniss wybrała Peete zrozumiałam, że cały czas byłam TEAM Gale :) 

W sumie nie wpadłam tak całkiem w ten wir trójkąta, bo dla mnie najważniejszy był Finnick ♥ XD


4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.

Rzadko kiedy zdarza mi się czytać typowe obyczajówki.  Uwielbiam fantastykę (ewentualnie dystopie), a jeżeli chodzi o książki obyczajowe dla młodzieży to ostatnimi czasy nie często je czytam. Wolę obejrzeć sobie w telewizji jakąś komedie romantyczną. 

Nie to, że nie lubię książek obyczajowych, np.: "Fangirl" bardzo mi sie podobała, jednak rzadko po ten gatunek sięgam. 


5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.

Chyba sporo jest takich bohaterów. Może nie darze ich nienawiścią, ale mnie irytują. Takimi bohaterami są np.: Jason i Piper z serii "Olimpijscy Herosi" lub Cassandra ze "Zwiadowców" a z takich trochę mniej znanych książek: Finley z "Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd" albo Wren z "Fangirl". 
Jest chyba tylko jedna postać książkowa, której naprawdę nienawidzę - Dolores Umbridge z Harry'ego Pottera, ale jej to chyba nikt nie lubi :) 


6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonany.

Jak już wspominałam takim autorem jest dla mnie John Green. Uzasadnienie w pytaniu 1. 


7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dosyć.
Tu chyba nikogo nie zdziwię mówiąc - trójkąt miłosny (chyba wszyscy tak odpowiedzieli na to pytanie). Powiem krótko. Ja nawet nie przepadam za tym jak się całują, a co dopiero TRÓJKĄTY MIŁOSNE !? 


8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.

"Pięćdziesiąt twarzy Gerya".  
A tak na poważnie to na pewno nie sięgnę po "Zmierzch" Stephenie Meyer. Nie chciałam ich przeczytać, nie chce przeczytać ich teraz i raczej tego nie zrobię. Oglądałam fragment filmu (nawet nie pamiętam, która cześć) i nie spodobał mi się. Obejrzałam pół godziny i nic się nie działo. Nawet jeżeli książki są lepsze od filmu to i tak nie zwiąże się z twórczością pani Meyer. 
Nie sięgnę też raczej po "Dotyk Julii". Bez zbędnych powodów. 


9. Mówi się, że „Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?   

Jak wiecie (choć raczej nie) jestem wielką fanką "Więźnia Labiryntu". Zanim ekranizacja 2 tomu weszła do kin zdążyłam przeczytać całą trylogie. Z lekkim bólem przyznaje iż "Próby Ognia" jako film był lepszy od książki. Ta cześć jest moją najmniej lubianą (co nie znaczy, ze nie dałabym Próbom Ognia oceny 8,5/10) więc byłam niezwykle ciekawa ekranizacji. 
Jak się okazało film był minimalnie lepszy od powieści, ale nie będę się nad tym zbytnio rozpisywać, ponieważ planuje zrobić porównanie filmu z książką.  


Do tego tagu nominuje w szczególności  Natalie z Addicted to books oraz wszystkich, którzy ten TAG chcą zrobi u siebie. 
Piszcie czy co do pytań się ze mną zgadzacie czy nie. 
Pozdrawiam, 

 Bandzia.Book :) 

1 komentarz:

  1. Tag jest świetny i na pewno zrobię go na swoim blogu :) ciekawe odpowiedzi i nie przestałam cię lubić :)

    http://oddychajaca-ksiazkami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Eat, Pray and Read , Blogger