Książkowe ekranizacje // 2017


   Właściwie ten post będzie dość banalny. (kurde, Bandzia, jak ty umiesz zachęcić ludzi do czytania.) 

   Postanowiłam pokazać wam kilka filmów, które zostały stworzone na podstawie jakiś różnych książek i swoją premierę mają (czy może już miały) w 2017 roku. Głównie chciałam się tu skupić na tych młodzieżowych, bo ostatnio odniosłam wrażenie, że kiedyś był jakiś większy przepych na tego typu filmy. Wiecie, może to dlatego, że gdy jakaś książka miała być zekranizowana to jakoś więcej się o tym słyszałam, a teraz mimo, że siedzę tyle na bookstagramie, to i tak o tych nowych ekranizacjach dowiaduję się z różnych filmowych profili na YouTubie. 
   Swoją drogą, chyba bardziej nastała moda na seriale (co mnie oczywiście wcale nie cieszy, ale o tym może kiedy indziej). 

   Dobra! Bo się rozgadałam!  
   Przejdźmy, więc do tych ciekawych ekranizacji, które udało mi się znaleźć. 


( jak klikniecie na któreś ze zdjęć obok opisu filmu, to stanie się magia i przeniesie was na stronę Filmweb'u, gdzie może dowiecie się więcej o danej ekranizacji )



http://www.filmweb.pl/film/Ponad+wszystko-2017-779801   
p o n a d  w s z y s t k o 

    Tak, wiem. Ten film miał już swoją premierę, ale to właśnie dlatego od niego zaczynamy. 
   Ponad Wszystko (w oryginale Everything, Everything) to ekranizacja książki autorstwa Nicoli Yoon, która w Polsce została wydana w maju zeszłego roku. Z tego co pamiętam, to wiele osób ją chwaliło i zachęcało do przeczytania jej i nie mówię tu tylko o Polsce, więc jej ekranizacja wydawałby się jedynie kwestią czasu. Jednak, zadziwiło mnie to, że powstaje taki film, bo jak wspomniałam wcześniej kręcenie filmów na postawie książek młodzieżowych raczej nie jest teraz częste. 

   Ale, chwila
   Oczywiście Bandzia musiała o czymś zapomnieć, a mianowicie o fabule dla tych, co być może nie wiedzą.  
   Film (książka też, bo przecież mówimy o ekranizacji) opowiada historię osiemnastoletniej Maddy, która jest chora na bardzo rzadką chorobę, przez co od wielu lat nie wychodzi z domu. Rozmawia jedynie z pielęgniarką i własną mamą. 
   Życie Maddy odmienia się, gdy do domu obok wprowadza się nowa rodzina. Dziewczyna zakochuje się w synu sąsiadów - Ollym, i gotowa jest zaryzykować wszystkim, aby mogli być razem. 

   Znając już fabułę, sami możecie stwierdzić, czy warto zainteresować się Ponad Wszystko
    Niestety nie miałam jeszcze okazji obejrzeć filmu, ale czytałam już książkę, którą swoją drogą, śmiało mogę wam polecić, jeżeli szukacie czegoś lekkiego. Szczerze przyznam, myślałam, że ta książka jakąś mną wstrząśnie, ale było bez fajerwerków ...
   ... ale, co ja się będę rozgadywać! Zapomniałam, że pisałam już coś o tej książce, więc jeżeli chcecie więcej poczytać to zapraszam was  > o tutaj! < . 

   Kończąc o tym filmie dodam, że jego premiera w Polsce była 16 czerwca i niestety wątpię, że jest jeszcze grany w kinach. Pozostaje szukać go na internetach (bo tam zazwyczaj się coś znajdzie)

   Lecimy dalej!  

http://www.filmweb.pl/film/Cudowny+ch%C5%82opak-2017-776387

w o n d e r 


   Wonder  to film na podstawie książki, która polskim czytelnikom znana jest raczej pod tytułem Cud chłopak. Z tego co mi się wydaje, to ta pozycja zaliczana jest bardziej do literatury dziecięcej, ale jeżeli długo przesiadujecie w różnych mediach o tematyce książkowej, to ten tytuł nie powinien być wam obcy. 

   Cud chłopak opowiada historię dziesięcioletniego Augusta Pullmana, który urodził się z poważnymi deformacjami twarzy, ale poza tym jest zupełnie zwykłym dzieciakiem: inteligentnym, wrażliwym i serdecznym. Chłopiec, właśnie teraz (w piątej klasie szkoły podstawowej) idzie pierwszy raz do szkoły (wcześniej uczyła go mama). Sami chyba możecie sobie wyobrazić, co to oznacza dla Augusta, który wyglądem różni się od swoich rówieśników ...
    Jeżeli jesteście ciekawi tej historii, to musicie wiedzieć, że film trafi do kin 17 listopada. (nie wiem jak to wygląda w przypadku polskich kin, bo nie ma chyba jeszcze podanej dokładnej daty). Oczywiście jeśli nie zamierzacie czekać aż tyle, to zawsze możecie sięgnąć po książkę. (nie mogę napisać "polecam wam sięgnąć po książkę", bo sama osobiście jeszcze jej nie przeczytałam, ale spokojnie, znajduje się ona na mojej liście Do Przeczytania na Gwałt!). 



   Czekajcie ...  jeszcze taka ciekawostka (?) odnośnie polskiego tłumaczenia tytułu, bo przecież polscy translatorzy nie mogliby nazwać się polskimi translatorami, gdyby czegoś nie poprzekręcali. W oryginale nie ma nic skomplikowanego, książka nosi tytuł Wonder - to i tak samo nazywa się film na jej podstawie. W Polsce zaś, tytuł książki przetłumaczono na Cud chłopak, co w sumie nawet można wybaczyć, ale ja się pytam, po co nazywać jego ekranizację Cudowny chłopak ? Naprawdę nie można już było zostawić Cud chłopaka ? ...


http://www.filmweb.pl/film/Before+I+Fall-2017-757545    
 
b e f o r e  i  f a l l 


   A o tym filmie to w ogóle nie wiem czy ktoś słyszał. Znaczy pewnie ktoś słyszał, ale jakoś się o nim nie mówi ... 
   Before I fall to nowy film produkcji Netflixa (nie wiem nawet, czy to się odmienia) stworzony na podstawie książki Lauren Oliver, 7 razy dziś. Jakoś tak się złożyło, że czytałam same negatywne opinie o tej książce, choć jak teraz sprawdziłam na Lubimy Czytać to nie jest ona aż tak źle oceniana, biorąc pod uwagę jej ocenę (7 gwiazdek na 10) w stosunku do liczby oddanych głosów (3834)
   
   Główną bohaterką książki jest Sam Kingston, popularna i lubiana w swojej szkole nastolatka. Wydaje mi się, że śmiało można ją nazwać rozpieszczoną, ponieważ robi co chce i kiedy chce, nie zwracając uwagi na skutki swoich zachowań.
    Pewnego razu Sam wraca z imprezy. Samochód, którym jedzie, uderza w drugi- jadący z naprzeciwka. I teraz zaczynają się niezłe jaja! Nie wiemy czy Sam żyje, czy nie, ale za to wiemy jedno - dziewczyna przeżywa ten sam dzień po raz kolejny ... potem jeszcze raz i następny ... Czy jest to kara dla nastolatki za to co robiła wcześniej? 

   Tutaj znowu musiałam rozpisać się, jeżeli chodzi o opis, ale to dlatego że tej książki również jeszcze nie przeczytałam. Kupiłam ją całkiem niedawno po jej premierze, czyli w czerwcu, w 2015 ... właśnie teraz to sprawdziłam i wiecie, że ta książka została wydana w Polsce w dniu moich urodzin (3 czerwca)!?  Przypadek? Nie są... a w sumie to chyba tak, bo jakoś nie czuje się przekonana do tego, żeby ją teraz przeczytać. 

   Mimo to, warto znów wspomnieć o tłumaczeniu. 
   Na oficjalnej stronie Netflixa możemy zobaczyć, że tytuł Before I fall jest przetłumaczony na Zanim Odejdę, co mnie nie dziwi, bo tak to powinno być. Jednak, jak widzicie, książka nosi tytuł 7 razy dziś, przez co na niektórych zwiastunach, czy zapowiedziach możecie zobaczyć, że właśnie tak nazywa się ten film. 
   Myślę, że nie ma co tu więcej komentować, bo myślę, że przywykliśmy już do tych wszystkich niezgodnych ze sobą tłumaczeń ...  


http://www.filmweb.pl/film/Morderstwo+w+Orient+Expressie-2017-746114


m o r d e r s t w o  w   o r i e n t 
  e x p r e s s i e


   Wiem! Miało być o młodzieżówkach ... Wybaczcie mi, ale po prostu nie mogłam, nie wspomnieć o tym filmie! 
   Morderstwo w Orient Expressie, jedna z najbardziej uwielbianych książek pani Agathy Christie (zauważyłam, że u nas imię autorki jest też spolszczane na zwykłą Agatę, ale wolę chyba pisać je tak). Doczekała się ona kilku ekranizacji, a ta najnowsza, o której teraz mowa, ma swoją premierę ustaloną na listopad (w Polsce, dokładnie 24 listopada). 
   Niektórzy z was, mogą kojarzyć panią Christie ze szkołą i z książką Dwanaście Prac Herkulesa, która jak na razie jest lekturą dla gimnazjum (przeważnie chyba się ją omawia w trzeciej klasie). Czytałam kiedyś, że najgorsze co można zrobić książce, to uczynić ją lekturą szkolną i powiem wam, że coś w tym jest .. 
   Ale o czym to ja ... No tak! Fabuła! 

   Herkules Poirot (najlepszy detektyw na świecie), po rozwiązaniu sprawy kryminalnej w Azji, wraca do Europy. Podczas jego podróży Orient Expressem, w nocy pewien pasażer zostaje zamordowany. Poirot postanawia rozwikłać tę zagadkę, która do łatwych niestety nie należy, bo każdy pasażer jest podejrzany.  
  
   Po zobaczeniu trailera tego filmu na YouTubie, postanowiłam sobie dwie rzeczy. Pierwsza, muszę na to iść do kina!. Druga, muszę przeczytać książkę! Książka już za mną i niestety jest to dopiero pierwsza książka, jaką udało mi się przeczytać w lipcu. Nie będę wam tu się żalić, po prostu nie miałam czasu na czytanie. 
   Dlaczego, więc wspominam o Morderstwie w Orient Expressie skoro jest to kryminał, a miałam mówić o młodzieżówkach? Cóż ... ciężko powiedzieć. 



   Już widzę komentarze pod tym postem ... A gdzie Chata, przecież to też na podstawie książki!? Azyl też był na podstawie książki!!!   
  Jak już pisałam, starałam się skupić głównie na młodzieżówkach. Zdaje sobie sprawę, że powstało sporo filmów w tym roku na podstawie różnych książek, więc jeżeli macie jakiś swoich faworytów, to z wielką przyjemnością o nich poczytam! 😀


   Jeżeli post wam się spodobał, koniecznie dajcie mi o tym znać w komentarzu! Będę wam za to bardzo wdzięczna, ponieważ w najbliższym czasie planuję także napisać co nie co o SERIALACH będącymi ekranizacjami książek. Co wy na to? 💕

Dziękuję, że dotrwaliście do końca tego jakże wyczerpującego posta
Kocham Was
BANDZIA 💓   



8 komentarzy:

  1. Świetny post! Super się czytało. Bardzo chętnie przeczytam też ten o serialowych ekranizacjach
    Pozdrawiam! 💕💕

    OdpowiedzUsuń
  2. O ile wcześniejsze tytuły mnie nie interesują, tak czekam na Morderstwo w Orient Expressie. Była to pierwsza książka Christie, którą miałam okazję przeczytać (12 Prac Herkulesa nie omawiałam w szkole, za to mieliśmy takie perełki jak Hobbit czy Ostatnie życzenie w ramach literatury fantastycznej będącej wtedy w programie :D) i baaaardzo mi się podobała. Jestem ciekawa ekranizacji. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko! Zazdroszczę Ostatniego Życzenia w ramach lektury 💕 Sama właśnie planuję zacząć przygodę z Wiedźminem i mam nadzieję, że będzie warto 💓

      Usuń
    2. Miałam w gimnazjum świetną polonistkę i jako "lekturę fantasy" dała nam wybór: Hobbit albo Wiedźmin, klasa zdecydowała się na Wiedźmina, ale potem i tak przerobiliśmy też Hobbita. XD

      Usuń
  3. Nie oglądałam jeszcze żadnego z tych filmów, ale niecierpliwie czekam na "Morderstwo w Orient Expressie", zwłaszcza, że wczoraj skończyłam je czytać i bardzo mi się podobało :D

    Pozdrawiam
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam wiele na temat "Cud chłopaka" i nie mogę się doczekać, aż sięgnę po książkę. Bo film na pewno chcę obejrzeć :D
    Jestem również bardzo ciekawa "Morderstwa w Orient Expressie". Pozostałe filmy oglądałam ^^
    Czekam na seriale, bo to coś dla mnie!
    Pozdrawiam
    http://archiwumksiagwieczystych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Before I fall mam w planach! Nie czytałam w sumie książki, ale filmu jestem bardzo ciekawa :)

    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
  6. Historia o chłopcu napewno nie należy do literatury dziecięcej - dziecięca to taka, która czytają dzieci a nie o dzieciach :)

    7 razy dziś czytałam, j akustyczne czas temu,ale zapadła mi w pamięć i na pewno obejrzę! Dobrze ze wspominasz o tłumaczeniu, widziałam ten film z tytułem "zanim odejdę" i nie skojarzylabym ze to ekranizacja tamtej książki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Eat, Pray and Read , Blogger